שיווי משקל בגלישה

שיווי משקל בהליכה הוא משהו הנרכש מילדות. לצורך שיווי משקל על המים, נדרש עצם גדול ומציף, או מה שנקרא שיווי משקל דינאמי. כלומר יציבה אנכית נכונה על עצם שנע, במקרה הזה הגלשן, המעבר ממצב לא יציב ליציבה עם שיווי משקל תוך שילוב עם מרכיבי הרוח והמים. בקייטסרף משתלב מרכיב הכח מהקייט אשר מנוצל לצורך שימור שיווי המשקל והיציבות המוזכרות לעי”ל גם הן תופסות מרכיב חשוב ביצירת שיווי המשקל. בכדי לשמר את שיווי המשקל מבלי לפגוע בגב, יעשה שימוש גם בחזה וברכיים. בכדי ללמוד איך ליצור שיווי משקל טוב, יש להגיע לגבולות, פעמים של נפילה קדימה במים, פעמים של נפילה במים אחורה, עד למציאת נקודות שיווי המשקל והיציבות הנכונות.

מספר יציבות למציאת שיווי משקל בגלישה בצורה נכונה

שיווי משקל עם כוח:

רגל אחורית יותר כפופה מהקדמית, זרועות כפופות לטובת יכולת היגוי טובה, השענות קלה על העקבים. מותניים, כתפיים וראש פונים לכיוון הגלישה.

שיווי משקל עם יותר כוח:

הגוף מתוח יותר, הזרועות מתוחות יותר בכדי להפחית את הכח מהקייט. כתוצאה מכך הגוף ישען עוד יותר על העקבים.

מציאה מחדש של שיווי המשקל כאשר הרוח נופלת או בנפילה אחורה:

יש לכוון את הקייט לחלקו העליון של החלון, ולמשוך את הבר כלפי הגוף בכדי להגביר את המשיכה מהקייט. תוך כדי כך, לכופף את הרגליים ולהביא את החזה קדימה כך שהגוף לא יהיה כאין מנוף לנפילה אחורה והוא חוזר אל מעבר לגלשן. ברגע שנרכש שיווי המשקל, יש לחזור ליציבה מתוחה המוצגת לעי”ל.

שיווי משקל עם כוח אך יציבה לא נכונה:

הרגליים מתוחות ולחץ על העקבים, אך החזה קדימה מדי והידיים מתוחות. כנראה שהבר אינו מכוון (רצועת הדי-פאוור לא מכוונת או שחוטי ההיגוי קצרים מדי). סיבה נוספת יכולה להיות שלא מעיזים להשען אחורה, אל תהססו למתוח את הגוף ולהשען אחורה, כך תיצרו יציבה נכונה יותר, נוחה יותר ומניעת כאבי גב.

איבוד שיווי המשקל בשל איבוד הכח מהקייט:

או שאין תגובה לירידת הכח, או שיש משיכה של הבר והזזה של המותניים קדימה. מציאת שיווי המשקל קשה ולא יעילה. יש לנסות את היציבות המתוארות לעי”ל.