קייט סרפינג - 3 טיפים מנצחים

לפני שאתם רצים מתרגיל לתרגיל בספורט המופלא הזה שנקרא קייט סרפינג, אתן לכם כמה טיפים כלליים לגבי יציאה לתרגילים שיעשו לכם חיים קלים.
הטיפים הבאים הם בעצם סוד ההצלחה בכל תרגיל והם אחוז גבוה מיופיו ושלמותו של התרגיל.

3 טיפים מנצחים לתזמון תרגילים:

1. יציאה לתרגיל

הטיפ הראשון והכי חשוב זה היציאה לתרגיל, ככל שהיציאה לתרגיל תהיה חלקה יותר ככה יהיה קל לבצע אותו.
הכוונה היא: אני יוצא לתרגיל במהירות ובשנייה האחרונה צ’ופ (גל שלא נשבר) מסובב אותי או שהתנוחה של הרגליים שלי לא כמו שהיא צריכה להיות התרגיל מתחרבש.

בניגוד לאם אצא לתרגיל מחושב מראש ואתזמן את הצ’ופים כמו שצריך, הרגליים שלי ביציאה לתרגיל יהיו במצב שאני רוצה אז התרגיל ילך חלק, יפה ויהיה לי קל לנחות אותו.

2. שימוש בראש ובגוף

שימו לב בסרטים או בחוף על גולשים שמבצעים תרגילים ותראו איך בביצוע תרגילים הם משתמשים בכל הגוף, לרוב אפילו לא במודע. שימוש בגוף לביצוע תרגילים הוא חלק בלתי נפרד מכל התרגילים הקיימים.

דוגמא א’: בתרגיל הכי בסיסי שיש כמו פרונט הדבר הראשון שאני עושה אחרי היציאה לתרגיל זה מסובב את הראש לצד הסיבוב. זה נשמע שטותי ולא הכרחי אבל זה דבר שמאד עוזר לבצע את התרגיל ובתרגילים מתקדמים כמו הנדל פס הפעולה הפשוטה הזו של הזזת הראש היא חלק בלתי נפרד מהתרגיל!

כמו הזזת הראש ככה תנועת כל חלקי הגוף (אגן, כתפיים, רגליים, מותניים ועוד..) חשובים בתרגילים וככל שתעלה המודעות שלנו לגבי סדר התנועה של חלקים אלו, כך אחוזי ההצלחה שלנו יעלו.

דוגמא ב’: עוד פעם הפרונט, אחרי היציאה לתרגיל אני מזיז את הראש לכיוון הסיבוב ואז כתפיים, אגן, ורגליים ובצורה הזאת הרבה יותר קל לי לבצע את התרגיל. לפי הגוף אני יודע איפה אני במהלך התרגיל וקל לי לשלוט בנחיתה.

3. תזמון התחלת התרגיל

זמון התחלת התרגיל בקפיצה זהו אחד הטיפים החשובים להצלחת התרגיל.
כאשר אנחנו קופצים בקייט סרפינג הקפיצה מתחלקת ל- 3 חלקים:

חלק 1. עלייה לגובה לשיא הקפיצה.

חלק 2. שיא הקפיצה.

בשיא הקפיצה אנחנו נשארים בין מאיות לשניות ובכדי להצליח את התרגיל בצורה טובה אנחנו רוצים להשתמש בשיא הקפיצה כדי למנף את התרגיל. הכוונה: נתזמן ונבצע את התרגיל לפי שיא גובה הקפיצה ככה שנהיה יותר מאוזנים בשיא הגובה ונקל על הנחיתה שלנו.

לדוגמא: בהנדל פס אני מבצע את התרגיל טיפה לפני שיא הקפיצה ככה שהתרגיל מסתיים טיפה אחרי השיא ויש לי מספיק זמן לתכנן את הנחיתה שלי.

חלק 3. הירידה מהקפיצה.

תכנון הנחיתה הוא מרכיב חשוב בתרגילים ולמעשה זה החלק המסכם של התרגיל. ככל שיהיה לנו יותר זמן לתכנן את הנחיתה ככה הסיכויים לנחיתה מושלמת גדלים.

הדרך לנחיתה מושלמת זה תכנון מוקדם שלה הכולל: מיקום הקייט והגלשן במורד הרוח (Down Wind).

לדוגמא: אם אני מסיים תרגיל מטר מהמים ונוחת כמו אבן על המים כאשר הקייט לא בתנוחה שאני רוצה (כי לא היה לי זמן לתכנן את המיקום שלו) והגלשן בכלל לא בכיוון הגלישה, הסיכוי שאתרסק או לפחות אשקע אחרי התרגיל הוא גבוה מאד.

לעומת זאת אם אני מתכנן כבר במהלך התרגיל את הנחיתה ככה שבסיום התרגיל אני כבר עם הקייט בתנוחה נכונה והגלשן בכיוון שאני רוצה לגלוש אליו, הסיכויים שאנחת ברכות ואמשיך לגלוש גבוהים מאד.

לסיכום:

חשוב מאד לצאת לתרגיל מחושב ומוכן. לתזמן את הצ’ופים, להגיע במהירות גבוהה ולהשתמש בראש ובחלקי הגוף כדי לבצע אותו. ביצוע נכון הוא סביב שיא הקפיצה (המקום בוא אנחנו דוהים למאיה/שנייה באותו גובה) לנסות לתכנן את הנחיתה כמה שיותר מוקדם כבר באמצע התרגיל, שיהיה בהצלחה!